Hiába a válság, a luxusiparban mindig süt a nap. A milliós órákat, ékszereket előállító vállalatok az elmúlt két évben közel megduplázták (!) nyereségüket, sőt az iparág összesített bevétele 2014-re meghaladhatja a 60 ezermilliárd forintot is.

A globális gazdasági válság és a stagnáló kiskereskedelmi forgalmak ellenére a luxusiparban tevékenykedő vállalatok minden negyedévben eladási rekordról számolnak be, az iparág összesített nyeresége az elmúlt két évben mintegy 80 százalékkal nőtt. Igen, 80 százalékos nyereségnövekedés luxus órákból, karkötőkből, ruhákból, az elmúlt 80 év legsúlyosabb gazdasági válságának kellős közepén…

Az iparág nyereségességének alapvetően két dolog kedvez: a széles termék kínálat, ami az „egyszerű” ruháktól a kiegészítőkön át a kozmetikumokig, és alkoholipari termékekig terjed, valamint az, hogy a globális gazdaságtól teljesen független szektorról van szó.

A forgalom jelentős részét Kína, Oroszország, India valamint Brazília fogja kitenni a jövőben, azonban kezd magához térni az európai, valamint az észak-amerikai térség is. A termékek között a legnagyobb bővülésre az ékszerek, órák, valamint kiegészítők között lehet számítani.

A szektor kilátásai igencsak pozitívak, a Bain and Company nemzetközi tanácsadó cég korábbi elemzése szerint a globális luxusipar éves forgalma 2014-re elérheti a 220 milliárd eurót, ami forintban számolva megközelítőleg 63 ezermilliárdot jelent!