A BMW, a világ első számú luxusautógyártója 425 ezer autót adott el az első három hónapban, ami 11 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A BMW motorok és autók mellett a RollsRoyce-okat és a Miniket forgalmazó autógyártó árbevétele a vizsgált időszakban 18,2 milliárd eurót tett ki, a nettó nyereség pedig 1,25 milliárd euróra rúgott. Mindkettő bőven meghaladja az elemzői várakozásokat.

A müncheni székhelyű autógyár közleményében úgy fogalmazott, hogy a cég történetének legjobb negyedévét zárta a vállalat. A cég Európában szerepelt a legrosszabbul, mindössze 0,5 százalékkal emelkedtek az eladásai, ezzel szemben Észak-Amerikában és Ázsiában elkapkodták az autókat.

Előbbi piacon 16,7 százalékkal növekedtek az eladások, ezen belül az Egyesült Államokban 16,5 százalékos volt a bővülés. Ázsiában még jobb volt a helyzet, 31,9 százalékos gyarapodást ért el a cég, a két legfontosabb piacon, Japánban 44, Kínában pedig 36 százalékos volt a javulás.

A befektetőknek nagyon tetszenek a történelmi számok, a BMW részvényei a csütörtöki kereskedésben kilőttek, az árfolyam kora délután bő 3 százalékos pluszban volt, ezzel pedig a frankfurti index teljesítményét meghatározó 30 részvényből ez volt a legjobban szereplő papír. A befektetők öröme azt jelzi, hogy bíznak a menedzsment gyorsjelentéshez fűzött kommentárjában, azaz arra számítanak, tovább javítja eredményeit a vállalat. Csak aztán nehogy túl drága legyen a részvény...

Tekintse meg korábbi posztjainkat is!

Nagyágyúk tartanak a híres indexbe?

Óránként 20 000 okostelefont ad el a Samsung

Az éltető víz - Jöhet a forradalom

A kapitalizmus halott

Paradoxonok a forintpiacon

A forint példaképe - a régió bástyája