Az egyik legnagyobb légitársaság szerint a csődhullám elkerüléséhez állami segítség kell.

Köddé váló profitokat, sőt bukásokat hozhat az idei év a légiközlekedésben, miután az európai gazdaságok továbbra is stagnálnak, az üzemanyagárak pedig megállíthatatlanul emelkednek. Legalábbis erre számít Tim Clark, a Dubai központú Emirates légitársaság elnöke, aki szerint a Spainair és a Malév idei csődje után év végéig további légitársaságok dobják be a törölközőt.

Az Emirates – amely a legnagyobb szereplővé nőtte ki magát a nemzetközi légi közlekedésben – számára húsbavágó az üzemanyagárak emelkedése, a vállalat teljes költségein belül ugyanis ez a tétel 45 százalékot tesz ki. Clark közölte, az áremelkedés ellen nem is próbálnak védekezni, amikor ugyanis a tőzsdén fedezeti ügyleteket próbáltak kötni, eddig furcsa módon mindig vesztettek…

A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség számításai szerint is pocsék lesz az idei év. A teljes iparág idei nyeresége több mint 60 százalékkal fog csökkenni, ezzel pedig eléri azt a pontot, ahol egy további 10-15 százalékos üzemanyagár-emelkedés a szektort a tönk szélére taszíthatja.

Kérdés, mit hoz a jövő. Attól egészen biztosan nem kell tartani, hogy minden légitársaság tönkremegy, az ugyanakkor elkerülhetetlennek tűnik, hogy a Malév után újabb nagy múltú társaságok zárják be kapuikat.

Az Emirates első embere szerint hamarosan az államoknak is be kell majd szállniuk a légitársaság-mentésbe, ami azonban Európában komoly aggodalmakat vet föl, az uniós versenyszabályozás ugyanis tiltja a magánkézben lévő cégek közvetlen állami támogatását…

Tekintse meg korábbi posztjainkat is!

Padlóra került a benzinhelyettesítő ára


IMF-figyelmeztetés az olajrizikóra

Előretört a forint, ezüstérmes lett

Dől az olaj a nagyoktól

Árháború Kína és a világ között


Tömegeknek lesz egyre nagyobb étvágya