A világszerte csökkenő fogyasztás leszorította a kesudió árát, emiatt beragadt a piac. 

Bár a luxustermékek piaca jól bírja a gyűrődést, természetesen vannak kivételek. A globális gazdasági bizonytalanság a luxuscikkek közé sorolt kesudiót nem kímélte, 2011 óta jelentősen szűkült a piaca részben a korábbi magas ár miatt. 

A kesudió fontonkénti ára tavaly elérte a 4,50 dollárt, ma már azonban csak 3,30-3,50 dolláron kereskednek vele, az árcsökkenés magyarázata pedig a szokásos: a világpiacon csökkent az igény.

Az exportőrök nem kimondottan lelkesek az euróövezet országaival történő üzletelés gondolatától és a nyugat-ázsiai piacokon is kevesebb a vásárló. Emellett az Egyesült Államokban szintén rosszul szerepel a kesudió, a fogyasztás jelenleg 11 százalékos visszaesést mutat, szemben a tavalyi 2-3 százalékos növekedéssel. Vijayalakshmi, az egyik legrégebbi és legnagyobb exportáló kesudiókereskedő cég szerint ráadásul a világ legnagyobb kesudió fogyasztójának számító Indiában ugyancsak visszaesett a forgalom. 

Egy friss elemzés szerint emiatt a piac csapdába került. A nyers diót korábban drágán beszerző kesudió cégek nem akarják eladni a jelenlegi alacsony áron a portékát, de a kereskedők sem hajlandóak érte többet fizetni, mert nem bíznak a kereslet felfutásában. Mindez igen sérülékennyé tette a piacot, amelyen bármelyik nagy piaci szereplő hirtelen lépése komoly ármozgást generálhat. 

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON IS

Korábbi posztjaink:

Fogyókúrára küldik a csokikat


Új kihívót kap az Apple

Példátlan számok a spanyoloktól


Robban a gázpiac, több százezer munkahely

Fogynak a marhák Amerikában

Közel 12 milliós bukó családonként